langkawee ka?

wahhh tajuk cam best je kann..mesti cerita pon menyeronokkan anda yer pembaca..
percutian ke Langkawi sebagai hadiah dari Kolej kepada student2 yang berjaya..nak kata aku berjaya ermm tidak la sangat tapi aku dapat jugak pegang anugerah ketua jabatan..keranan pointer aku 3. keatas.. ermm thx sangat2 kt pihak kolej n lecturer sebab bagi kesempatan yang menyeronokkan...malam ahad tu pas abis dinner terus bertolak ke Kedah...perjalanan waktu malam of course la sejuk teramat sangat..budak2 lain tak payah cakap la..semua tido..ZzzzZZz...
10 jam lam bas..akhirnye sampai kt Kedah...terus ke Kuala perlis nak pergi ke jeti..syoknye !! first time rase naik feri..haha...tu la pengalaman pertama aku..tapi yang menyedihkan..x sempat mandi ! hahaha....tu pon pengalaman pertama aku jgak..melawat negeri orang dengan x mandi lansung 1 hari...mmg gempak..tapi bukan aku saje..yang lain pon same k..sampai je kat langkawi..dah berpijak di bumi helang tu..lega ase..disambut lak dengan student KK Langkawi..mmg friendly...thx to Naim and izzat...jalan2 kt bumi helang tu mmg best..banyak tempat menarik..kekadang rase nak jadi penduduk situ je..x nak dah baliki ke Timur..ah ye dak!.
Pastu mengianap plak kt homestay KK Langkawi..segala penat lelah seharian berjalan kami curahkan pada malam tu jugak..xlarat nak bangun rase dapat jumpa katil..haha..tapi paling best sebab dapat geng 1 kepala...
hari kedua kt langkawi..naik Cable Car..nak tau x ape? ala yang kecik tu tergantung kat tali..
sape2 yang gayat + penakut + berdarah gemuruh.. better xpayah naik..sbb challenge gile..eh yeke..x lah..haha..tapi bile dah naik mmg nak rase sekali lagi ! mmg x puas..dapat rase berada di puncak iaitu Gunung Mat Cincang..( xtau betul ke x )...second part for second day...naik bot kat mangrove..waaaaa~~~mmg best !! nak lagi nak lagi....lawat keliling pulau..mmg syok sangat..
tengok En. Helang makan..besar2 kau..lepastu masa yang ditunggu-tunggu "CHOCOLATE " hahaha...banyak dapar order dari akak aku ni..ape lagi..p borong ka Ismail Group la..part malam plak kami wat program sndri..yela..esoknye nak balik dah, kami x kan lepaskan peluang kan..kami pon keluar merayap p pantai chenang..aman je dok situ...hmmm...hari esoknyA da waktunye nak balik...before balik kami singgah kat beras terbakaq..shoppping la...apa lagi..hahaha...pastu p bergamabq kt Dataran Lang...
perjalan balik masing-masing riuh ngn cerita lam bas..seronok sangat...bile dah penat semua senyap...yay!!! tu jela cerita pengalaman aku...best sangat..lau ada peluang lagi...aku nak p lagi..






best kan... weee~~
honestly tak tipu punye ! wahaha !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan