kembali kerja

Yay ! wawa da kembali bekerja selame 2minggu lebih membesarkan badan yang sudah cukup besar J.. hai kawan-kawan sekalian..hik hik.. ( suke sangatttt ).. cite lame tanak dikenang da..dah leaps pon..so kali neh wawa Berjaya menamatkan zaman penganggur terhormat…mane nak cekau duit wahai sayang..kalau diri neh tak bekerja..dah la banyak tanggungan..anak-anak kene diberi makan..kalau tak sunyi pulak kan.. ade anak dah ke ? op cos la. My baby ade 3 setakat ni yang perlu diberi perhatian sepenuh mase J.. my both sony n my bb.. haha !!

Alhamdulilah..atas berkat kawan-kawan yg dikenali..aku dapat gk bekerja lagi..kt mane ? kat ngn umah jep..senang n jimat.. tu yang penting tu..haha..keje kat tempat baru ,suasana baru . kawan baru..so otak pn kene fresh..takmau ade simpan kenangan tempat lame…lupekan !! company yang aku keje tu cam supplier buku la..haaa amik kau mastura..dah puas main barang kosmetik..kali neh kau mentelaah buku pulak kan ? bagus tak aku ? mestila bagus..terbaeeeekkk..last week aku pegi intebiu..cam bese..isi boring..n jmpe bakal BOS baru..haha!! aku diterima..tapi gaji kureng sikit la dari tempat lame..tapi kat situ ade elaun kedatangan..rm80 kalau penuh..tapi tak sure aku nak dtg penuh..muka aku neh ?? macam2 ragam…tapi sayang la..aku kene ikut hari..kalu tak kompem lagi..gaji anda kami bagi ikut hari ye cik mastura.. aaaa oke2..konon terima la kan…tapi sedih jugak..takpe la mastura..cube yang terbaik…dah ni rezeki yang ade sementara…bos tanye bile boleh start..aku mintak start betul2 hari senin la..saje nak betul restkan minda..

So hari neh dah start keje aku kat Edaran Didik.. aku bangun pepagi..cam ase nak pitam..bebal dah suk lame kt umah..bangun lambat..mmg parah..hari 1st keje..paham jela kan..muka poyo + selenge mgm jadi tatapan umum hari tu.. muka yg suci lagi sopan pon ditayangkan…well..hari pertama..kene jadi bukan diri sendiri..keep my word oke ! haha !~~ so bile dah sampai , mesti tak tau ape keje nak aku sental hari neh…oo lupe yer..aku betugas sbg sales coordinator..macam besar je pangkat ko kan..tapi lebih kurang mase kt ck..invoicing clerk..tengok n hadap invoiss jela… so 1st day aku di guide oleh sis Devi.. senior kat situ…so aku bawah die..die ajar al aku some part keje yang aku kene buat..kene tegur seyh..tak bawak notes..camne awak nak ingat nanti mastura, kalau tak buat notes..errrr~~ oke2.. esok bawak..haha~~ bese la cikgu kan ? kene dengor jea..

1st day neh aku kenal ngn staff ED, err ade macam2 pesen..haha !! ade yg scary je..shh~~ apelah..bhg admin , kak erni..mmmg dh kenal ngn die..kawan mase prktikal..kak amy..baru neh la jumpenye..n sis devi tu..oohh ye..bos pon kire admin la kan ? aku tengok name die kt meja. ..Albert Low..ye kott.. tah bedal je..so budak store pulak, ady n faizal…dua2 tak kenal..so salesman aku sorang pon tak tau..so 1st day nih cukup la dah tau sikit2 nak wat keje ape..kenal da staff camne..hope sangat aku leh go on ngn diorang..n hope jugak diorang leh carry ahli baru lam ED neh.. amin J


honestly tak tipu punye ! wahaha !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan