EFFECT KEPADA PENGGEMAR SUSHI

salam n selamat malam reader !!!!
faham tak ngan tajuk wa kat atas tuh? tahu tak ape sushi? alah konfem sangat korang tahu kann.. hahah... *sushi* tu makann jepun... hari nie wa ade baca 1 artikel kat facebook pasal effect kepada pemakan sushi nih.. nak tahu ape cite die... oke jap eh ~

""Warga emas tersebut bernama Shota Fujiwara dan berasal daripada negara Jepun. Beliau adalah penggemar Sushi & Sashima sejak daripada kecil lagi. Sehinggalah dalam lingkungan umur 60 tahun, beliau telah merana akibat sakit dalam kepala yang didakwanya migrin. Setelah tiga tahun lamanya menanggung kesakitan dan mengalami Psychomotor Retardation, beliau mengalah dan berjumpa doktor. Lalu doktor menjalankan X-ray untuk memastikan jenis penyakit yang dihadapi oleh beliau. Doktor terperanjat apabila terdapat benda-benda kecil yang dipercayai ulat di kepalanya, tetapi bernasib baik kerana ia masih tidak menembusi tempurung kepalanya.
Doktor terus melakukan pembedahan untuk membersihkan kepala encik Shota.

Pasti para pembaca tertanya-tanya dari mana datangnya ulat-ulat tersebut. Sebenarnya ulat-ulat tersebut datang daripada pemakanan encik Shota iaitu gemar memakan Sushi & Sashima yang mentah. Ulat-ulat tersebut mungkin datang daripada daging ikan dan makanan laut lain yang tidak dimasak terlebih dahulu. Sepatutnya, setiap makanan yang mentah hendaklah dimasak pada suhu 100 darjah celsius dan dibekukan pada 0-4 darjah celsius untuk mematikan kuman dan ulat yang sedia ada di dalamnya.

Oleh itu, dinasihatkan kepada penggemar Sushi & Sashima, berhati-hatilah ketika mahu menjamah. Pastikan makanan tersebut betul-betul masak dan selamat dimakan.""

oke dah bace? actually ade gambar kepala Uncle jepun nih.. tapi wa tak upload la.. eee..geli kot.
kalau u all nak tengok.. tekan LINK nih oke..
oke lah kawan-kawan...bagi sesape yang suke makan sushi tu..jangan overdose sangat..of cos la sushi tu makanan die 1/2 mentah kan.. dah name pon camtu.. takkan kot nak masak betul-betul kan? hahah...tapi wa tak pernah pon makan sushi.. *kredit utk wa* huh ! gedik..tapi pepon kawan...yang paling penting halal dan tak kotor la kan...eeeee... oke lah...

p/s : just for the info.. if yang da tahu .. kredit tuk korang ! lebiu !


honestly tak tipu punye ! wahaha !

2 ulasan:

  1. elie tak boleh telan ikan-ikan mentah ni semua!
    heee

    BalasPadam
  2. geli kan.. wa lansung tak penah makan .

    BalasPadam