mak :')

tanggal 19 oktober , orang yang paling penting lam idop aku disahkan kene strok.. Ya Allah..mase tu memang lemah seluruh tubuh badan aku.. aku dalam keadaan tertanya-tanya cmne mende nie leh terjadi pada "mak"... yeee mak aku disahkan kene strok..tapi alhamdulilah.. its a mild strok..strok lembik doktor cakap..it means mak aku takde la kene macam strok yg biasa terjadi..contohnye mulut senget , tgn jadi keras n kaku.. syukur padamu Ya Allah.. masih ada ruang untuk mak aku pulih insha Allah.. 

mende nie terjadi takde sape yang boleh jangka. mak aku okey je pagi tu.. sebab ptgnye die akan ke mahkamah ngn akak aku..nk sign surat socso die.. x expect lansung die sakit mase tu.. ceria n sehat semulajadi.. takde plak mengadu sakit kepala or runsing mata seperti biasa klau die dah high blood sgt..mende2 tu la akan terjadinye.. sebab tu aku cakap..mende ni takleh nak dijangka bila akan jadi.. tapi memang bernasib baik mak aku..sebab die jammed mase ngn akak aku..atleast die bukan dok sensorang.. tak dapat aku bayangkan kalau mak tinggal sorg2 lam umah n mende nie terjadi.. jauhkan la minta2.. 

petang lam kul3 mak kene g temerloh,g mahkaman..die pegi ngn ija(akak) . so aku mmg kt tempat keje mase tu.. hmm.. lebih kurang dekat kul 4 gitu..ija call nangis bgthu mak skang kene g ospital..mak kene strok.. mase tu..time tu.. aku tersentap..takde mende lain aku pikir aku nak pegi tgk mak aku.. ija cakap mak lemah, runsing mata..n tibe2 tangan n kaki belah kiri die kebas.. die nyaris da nak jatuh tp sempat berpaut pada ija..mase tu aku pikir nak balik..tp sbb aku masih awal keje..aku kene respect jugak.. aku pom g petang tu.. dekat malam dah la jugak baru dpt jumpe mak.. mak tak henti2 nangis.. kesiannya aku tgk mak... paham sgt perasaan mak die mmg xnk jadi or dpt sakit tu.. die taknak menyusahkan sesiapa.. kami adik beradik plak bekerja.. suram n pucat sgt muka mak.. 

24 oktober , mak boleh kuar dah.. selama 4 hari lam wad.. tekanan darah die kene control slalu.. kene cek slalu.. aku pon sempat la tido ngn mak 1 malam kt ospital.. taknak sgt die sedih.. nak die lupakan sakit yang die tgh alami skang.. so mak dah boleh kuar, atleast die selesa balik umah.. nak baring kt ospital mcm baring lam penjara.. kt umah ape pob boleh kann.. heheh.. so hari2 kami adik beradik lalui ngn jage n rawat mak sebaik n semampu kami.. tapi sedih mak x boleh mkn lg..minum susu pon melalui tube.seksa kan ? tp alhamdulilah..pakai tube pon tak lame.. sungguhnye mak memang seorang yg kuat semangat.. respect ngn mak..aku pn mybe x sekuat mak..  

masuk hari ni , genap sebulan mak aku sakit.. alhamdulilah mak okey.. cume die selalu mengadu lenguh-lenguh badan..so kami gilir2 la mengurut.. indah moment nie walopon sedih pada hakikatnya.. kami adik beradik tetap sayangkan mak.. kerana mak kami kat dunia nie.. tak lupe jgk abah..  kasih sayang mereka harta paling bernilai.. so kalau korang menghadapi same cam aku.. tabahkan hati.. 

mak , semoga cepat sehat n dapat jalan semula 






honestly tak tipu punye ! wahaha !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan